2011. jan. 19.

Min múlik?

Eredetileg bizony pozitív reklámot szerettem volna írni.
Ugyanis találtam a Lidl-ben egy hasznos kis kiegészítőt, jó áron.
Ám amikor ma elmentem a szokásos heti bevásárlásra, szembesültem egy rettentő bosszantó dologgal; ugyanis mi sokan vagyunk, egy hétre bizony 10-12 l tejet szoktam venni. Ezt a mennyiséget bizony nem szoktam felpakolni a futószalagra, csak egyet, a pénztáros pedig a kosárban átfutja, mennyi van összesen.
Már múlt héten is rámszólt a pénztáros, hogy az összes tejet pakoljam fel. Gondoltam, épp morcos, így szót fogadtam, bár zúgolódtam rendesen, főleg, amikor egy mozdulattal áthúzta az összeset és egyet blokkolt. Én meg pakolhattam ismét...
Ma más volt a pénztáros, ő már magyarázatot is adott: a főnök kívánsága ez. Én már felhúztam magam, így megkértem, hogy hadd ne kelljen, mert tök értelmetlen a dolog. Nem, muszáj.

Na itt pöccentem be teljesen. Mi az, hogy muszáj? Még ha értelme lenne, de nem! Így hát felpakoltam, de azzal, hogy akkor nem veszem meg, maradjon ott.

Aki most ezt olvassa, biztos csodálkozik, hogy ilyen apróságon felhúztam magam. Megjegyzem, hogy a hátam is fájdogál, nem nagyon szerencsés a kosárba behajolgatva emelni a sok tejet. De ettől függetlenül is látom, hogy más vásárló is zúgolódik magában, csak nem mernek szót emelni. Márpedig miért ne lehetne hangot adni annak, ami logikátlan, értelmetlen, a vevőnek bosszúságot okoz? Mindenkit bátorítok, hogy igenis szóljon!

Azért írtam le végül mindezt, mert tanulságos lehet, milyen apróságon múlhat, hogy megtartjuk-e a vevőinket, vagy sem. Én ezek után nem fogok a Lidl-ben vásárolni, mert számomra ez innentől rettentő kényelmetlen. Sőt, rögtön átmentem a konkurenciához, és megvettem ott a tejet.

Arra azonban jó lecke volt, hogy saját hozzáállásomat is mérlegre tegyem: vajon én is rugalmatlan vagyok-e bármilyen területen? Szóljatok, ha ilyenen kaptok, nem szeretném értelmetlen dolgokban megmakacsolni magam :)

10 megjegyzés:

Krisztina írta...

Penny-be dolgoztam pár hónapot. Gályás egy hely - de melyik nem az a kereskedelemben? KÖTELEZŐ volt felpakoltatnunk, de legalábbis úgy felemeltetnünk, átmozgattatnunk MINDENT, ami közé/alá/bele/akárhová kisebb-nagyobb cuccot be lehet pakolni - ergo - lopás lehetősége állhatNA fent.
Igen, sajnos, mindenkiben a potenciális tolvajt kell látni.

Tényleg kötelezően ki lehet adva nekik is, hogy MINDENT ki kell, hogy pakoltassanak. (bár megjegyzem, hogy akik nálam visszajáró vevők voltak, azokkal rugalmas voltam, sőt még segítettem is átmozgatni a dolgokat, ill. kihajoltam a kasszából, átnéztem a kosarat.) Ha be van kamerázva a bolt, akkor bukta van a dolgozónak, ha nem csinálja meg, vagy ha nincs is, de arra jár a boltvezető, vagy épp ott van a területi ellenőr, vagy áll a sorban egy próbavásárló és látja, vagy pont vele nem történik meg a kipakoltatás...)
Ha eddig nem csinálták, akkor lehet, hogy most kapták ki kötelezően.

Viszont!!! A Tesco-ban, mikor megkérdeztem, hogy ez hogy működik, akkor azt mondta nekem több pénztáros is, hogy kétszer!!! megkérhetik a vevőt, de nem kötelezhetik a kipakolásra.

Zokon tudom venni én is, ha nyűgös vagyok, vagy valamim fáj és pakolnom kell, de tudom, hogy sajnos kötelezve vannak rá, hogy kérjék, és akár a munkahelyük is múlhat rajta.

Tehát csak ezért ne válj meg a Lidl-től, ha ezen kívül meg vagy velük elégedve, közel vannak, stb. Több, mint valószínű, hogy lassan bármelyik üzletben mindent ki kell, hogy pakoljunk a fent leírtak miatt.

Remélem a hátad hamar rendbe jön. Mihamarabbi jobbulást!

Kereki Kriszta gyöngyékszer tervező kézműves írta...

Tudom, hogy nem az ott dolgozók hibája, mondtam is a pénztárosnak, hogy nem rá haragszom, kedves volt meg minden.
Biztos sok a lopás is.
Biztos másképp is meg lehetne oldani...

Krisztina írta...

Nem tudom, mi lehetne jobb megoldás, de tény, hogy sok(kkk) volt sokszor az átmozgatandó/felpakolandó áru.

Viszont azért megosztod velünk, hogy mi volt az a klassz apróság, amit találtál? :)

Unknown írta...

Én is az apróság miatt kattintottam rá... sajnálom, hogy fáj a hátad, nekem is szokott. A sok ülőmunka, igaz??? :D Én egy hónapban 1x nagybevásárolok, ugyanakkor anyu is magának, meg az apósomat is ellátom, szóval kb 3 teli kosárral jövünk ki a tescoból. Épp azért van ez így, mert egyébként nem komálom ezt a bevásárlás dolgot. És ha fel kell pakolni, felpakolok...
No mi az, amit találtál a lidl-ben? Én mire odaérek, tuti elkapkodják a legjobb cuccot, amiért - csak azért - odamegyek.

Kereki Kriszta gyöngyékszer tervező kézműves írta...

Kétoldalú, rekeszes barkács tárolódoboz, 800 Ft-ért ;) Ilyenben szállítom a gyöngyöket, ha mozdítani kell. Nagyon bevált :)

A hátam pedig a második gyerek óta fáj, dupla gerincferdülés, ami azóta nyilván rosszabbodott.

Unknown írta...

szia
Milyen véletlen én is ma vásároltam egy karton tejet a lidl-be. Megkérdeztem, hogy elég egyet feltennem? Mondta a pénztáros hogy persze. Nem is raknám fel az egészet én sem és biztos beszoltam volna neki.De itt még nem tapasztaltam ilyesmit más kartonszámra vásárolt termékkel. Ott inkább a fönökkel kellett volna beszélned hogy magyarázza el mi értelme van. Bár ha jobban belegondolok akkor tényleg a lopás miatt csinálják. Helyesen cselekedtél de én nagyobb zürt kavarok a boltba ha nem tetszik valami :) Egyszer beszolt a lindlbe egy elado nekem felemelt hangon, na mentem is a vezetőhelyetteshez. Azóta sem láttam. Én is mikor boltba dolgoztam a vevővel tisztelettel kell bánni igy én is ezt várom el. Csak ennyit szerettem volna
üdv
sue

Omma írta...

Én úgy szoktam, hogy veszek egy teljes kartont, amit nem is tépek meg. És veszek plusz egy tejet amit a szalagra teszek előre. Ekkor megmutatom a kosarat, hogy csak az van benne. Nekem még sosem hisztiztek érte.
Lehet, azért mert bontatlan a kartonom és úgy nehéz közzétenni valamit??

Kántorné Szilvi írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz, mi is így vásárolunk a Lidl-ben is, máshol is, és még sosem volt probléma belőle.
Kaszilva

Mia írta...

Abszolút egyetértek. Mármint azzal, hogy ne kelljen fel- lepakolni azt a nyamvadt tejet, ami rendszerint fóliás... Kérdezem én, minek a csipogó, ha azért kell felrakni a cuccot, nehogy a tej közé dugjak bármit is? (Persze, tudom én, hogy nem lehet mindent becsipogózni) Amúgy pedig igenis vérlázító, hogy alapesetben azt feltételezik, hogy mindenki lop. Ha valaki nagyon akar, úgyis fog. De miért kell ezzel minden vásárlót "büntetni"?? Akkor most ki is a rugalmatlan? Nem mellesleg, nem a vevő van a boltért, hanem fordítva...úgy tudom. (mondom mindezt úgy, hogy 1, van egy kb. 15 kilós gyerekem, akit szintén cipelek, mint minden anyuka, 2, én is dolgoztam kereskedelemben) Úgyhogy sajnos én is beszólós vagyok,még akkor is, ha természetesen nem a bolti dolgozókra vagyok mérges...

tittike írta...

Szia Kriszti!
Én is oda járok vásárolni, és mi is sok tejet iszunk. És ugyan így jártam, mint te. Bosszantott engem is, nem éppen a hátam miatt, hanem mert amúgy is kimondottan idiótaként festhetek, amikor rohamtempóban szedem le a cuccokat, miután a pénztáros beblokkolta, mert hely az nincs, ő viszon baromi gyors. A végére ált szédülök is. A múlt héten ezt mégis szó nélkül hagytam, pedig ki tudok akadni, az biztos

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...