2010. febr. 17.

Bontani, de hogyan?

A kommentek között merült fel a visszabontás, mégpedig úgy, hogy micsoda kellemetlen dolog, ha a cérna szálai közé kerül a tű visszafelé haladva.

Elárulom, én sohasem bontok ezzel a módszerrel, még a damilnál sem!
Pont az említett probléma miatt.
Kezdőknek mondom, hogy értsék: amikor észrevesszük, hogy elrontottuk a mintát valahol, vissza kell bontani; ehhez kézenfekvő, hogy az addig megtett "úton" most visszafelé fűzünk, így leesnek az utoljára felvett gyöngyök szép sorjában.
Hacsak nem kerül a tű helye két damilszál közé, vagy a cérna szálai közé...

Én bizony lehúzom a tűt a szál végéről, majd megfogom az utoljára felvett gyöngyöt, és ezt húzom le. Peyote esetén, vagy ha a olyan a minta, egyszerre akár több gyöngyöt is le lehet szedni, nem az utolsónak felfűzöttet húzom meg, hanem mondjuk még 2-vel odébb lévőt, így egyszerre 3 pottyan le.

Amire vigyázni kell közben:
- a lepottyanó gyöngyök a tálcánkra essenek
- lassan húzzuk mindig, mert különben csomózódik, bogozódik, szálazódik, vagy ki tudja mit művel a cérnánk/damilunk
- swarik esetében nagyon óvatosak legyünk, mert könnyen elvághatja még a damilt is

Ha a fűzőszál közben mégis tönkremegy, inkább vágjuk szét az egészet és kezdjük előlről, vagy ha már nem sok lenne hátra, dolgozzuk el, vágjuk le és folytassuk új fűzőszállal.

Te hogy szoktál bontani?

2 megjegyzés:

Tiszi írta...

Kb. így. :) Mármint ahogy te, én is úgy szoktam bontani. :)

Névtelen írta...

Én is hasonlóképp, de csak szemenként bontom vissza, ha pedig az egészet lebontom, akkor szerte szét vágom kisebb darabokra. Legalábbis, szerintem a bricket csak így lehet.
Az előző tipphez kapcsolódva (aznap nem sikerült írnom), én a cérna "kitekerésénél" is kiveszem a tűt, és úgy tekerem ki.
Egy kérdésem lenne: a damilnál hogy oldjátok meg, hogy ne törjön meg a szál?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...